×
BURSA HAKİMİYET / 14.02.2017 BURSA HAKİMİYET / 14.02.2017

BURSA HAKİMİYET / 14.02.2017

Marmarabirlik, Moskova Prodexpo 2017 Fuarı’na katılarak, kuru sele ve az tuzlu ürünleriyle fark yarattı. Asa, "Rusya, 90 bin ton sofralık zeytin ithalatıyla önemli bir hedef pazar. Amacımız Rusya'nın önde gelen marketlerinde yer alarak satışlarımızı artırmak" dedi.

FUAR ÖNEMLİ BİR FIRSAT

Marmarabirlik, Rusya ile ilişkilerin düzelmesinin ardından Moskova Prodexpo 2017 Fuarı'na katılarak, kuru sele ve az tuzlu ürünleri ile ziyaretçilerden büyük ilgi gördü. Zeytin ve zeytinyağı sektöründe dört kez ihracat şampiyonu olan Marmarabirlik, Prodexpo 2017 Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı'nda ziyaretçilere doğal yöntemlerle üretilen Marmarabirlik ürünlerini tanıttı. Marmarabirlik standını çok sayıda firma temsilcisi ve tüketici ziyaret ederek tadım yaptı. Moskova Expo Center’da 24'üncüsü düzenlenen fuara, 57 ülkeden 2 binin üzerinde firma katılırken, 29 ülke milli katılım organizasyonu ile yer aldı.

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, Rusya ile ilişkilerin düzelmesinin ardından iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin de hız kazanacağına işaret etti. Asa, fuarın Marmarabirlik’in Rusya'da bilinirliğini artırmak ve Gemlik tipi zeytini tanıtmak için önemli bir fırsat olduğunu belirterek, fuarda özellikle az tuzlu ve kuru sele ürünlerin dikkat çektiğini söyledi.

FİYAT AVANTAJI VAR

Başkan Asa, Rusya'nın Türkiye için çok önemli bir pazar olduğuna dikkat çekerek, şöyle konuştu: "Rusya, 90 bin ton sofralık zeytin ithalatıyla büyük potansiyele sahip önemli bir hedef pazar. Yaptığımız incelemeler neticesinde, Rusya pazarında fiyat konusunda rekabet avantajına sahip olduğumuzu söyleyebiliriz. Rusya'da zeytin ve türevi ürünlerin perakendede çok yüksek fiyatlardan satıldığını gördük. Bunun Marmarabirlik için önemli bir fırsat olacağını düşünüyoruz. Rusya'da doğru ürün ve ambalaj seçimi yapıldığında satışlarımızın artacağını öngörmekteyiz. Amacımız Rusya'nın önde gelen marketlerinde yer alarak satışlarımızı artırmaktır. Aynı zamanda Rusya'yı Türki Cumhuriyetlerine açılan bir kapı olarak görmekteyiz. Dolayısıyla önümüzdeki süreçte Rusya'ya ihracatımızı artırmak amacıyla çeşitli tanıtım faaliyetlerine ve satış pazarlama aktivitelerine ağırlık vereceğiz."